Kerek Éva
Ügyintéző kerek.eva@jaszbereny.hu +36 (57) 505 798 (3/A. iroda)Ipar-kereskedelem ügyek
Illetékességi terület: Jászberény közigazgatási területe
A digitális államról és digitális szolgáltatások nyújtásának egyes szabályairól szóló 2023. évi CIII. törvény (továbbiakban: DÁP Tv.) 9. § 2. bekezdés b) pontja alapján a helyi önkormányzat elektronikus ügyintézést biztosító szerv, amely 2018. január 1. napjától köteles az ügyek elektronikus intézését a DÁP Tv-ben meghatározottak szerint biztosítani.
Az elektronikus ügyintézés ügyféli alapjog, azonban a DÁP Tv. a nem természetes személyek (gazdálkodó szervezetek) és az elektronikus kapcsolattartásra kötelezett, adóköteles tevékenységet végző természetes személyek számára az elektronikus ügyintézést kötelezően előírja. Az e-ügyintézésre kötelezett szervezetektől papír alapon érkező beadványok nem alkalmasak a kívánt eljárások megindítására.
Az alábbi ügytípusok illetékmentesen intézhetők: minden üzleti tevékenység, szálláshely, rendezvény, vásár, piac és bevásárlóközpont bejelentése, illetve a jármű tárolási hely igazolási kérelem, azonban ezekhez az ügyekhez kapcsolódó szakhatósági eljárások díjfizetéshez kötöttek lehetnek.
Új ipari tevékenységek bejelentése, engedély iránti kérelme, illetve a már nyilvántartásba vett ipari tevékenységekben bekövetkezett adatváltozás bejelentése esetén eljárási díj megfizetési kötelezettséget ír elő a jogszabály (5.000. - Ft), a Jászberényi Polgármesteri Hivatal 10300002-10698031-49020018 számú számlaszámra történő utalással teljesíthető, amelyet igazolni a kérelemhez csatolandó az átutalást teljesítő bank bizonylatával, vagy készpénz-átutalási megbízáson történő befizetés esetén a feladóvevény csatolásával lehet.
A közlemény rovatba kérjük tüntesse fel adószámát és székhelyét!
Az eljárási díj be nem fizetéséig, egyéb hiány pótlásáig a kérelem, illetve az űrlap nem kerül feldolgozásra!
Hivatali kapu rövid neve (hivatali tárhely): PHJB
KRID Kód: 503008316
Az alábbi ügyek indítására van lehetőség az Önkormányzati Hivatali Portál oldalról (https://ohp.asp.lgov.hu/)
(oldal használatához segédlet)
Ipar-kereskedelem ágazat – üzleti tevékenység ügytípus
Az alábbi ügyek indítására van lehetőség a https://epapir.gov.hu oldalon keresztül:
Az e-Papír szolgáltatás célja, hogy azokban az eljárásokban vagy egyszerű ügyekben is legyen lehetősége az ügyfélnek beadványát elektronikus úton továbbítani a hatóság felé, amelyeket gyakoriságuk vagy egyéb ok miatt nem indokolt szakrendszerrel támogatni. Az e-Papír szolgáltatás Központi Azonosítási Ügynökön keresztül vehető igénybe.
(oldal használatához segédlet)
Felhívjuk tisztelt ügyfeleink figyelmét, hogy a digitális állampolgárság egyes szabályairól szóló 321/2024. (XI. 6.) Korm. rendelet 19. § (2) bekezdés c) pontja alapján, „ha a felhasználó úgy kíván az ePapír szolgáltatás útján kérelmet, iratot, egyéb beadványt benyújtani, hogy az ügyre vonatkozóan a digitális szolgáltatást biztosító szervezet elektronikus űrlapot rendszeresít, - ha jogszabály eltérően nem rendelkezik – a beadványt be nem nyújtottnak kell tekinteni, és a digitális szolgáltatást biztosító szervezet erről, valamint az irat benyújtásának lehetséges módjairól a felhasználót a kapcsolattartásra szolgáló elérhetőségén a beadvány előterjesztésétől számított nyolc napon belül tájékoztatja.
Az elektronikus ügyintézés ügyféli alapjog, azonban a DÁP Tv. a nem természetes személyek (gazdálkodó szervezetek) és az elektronikus kapcsolattartásra kötelezett, adóköteles tevékenységet végző természetes személyek számára az elektronikus ügyintézést kötelezően előírja. Az e-ügyintézésre kötelezett szervezetektől papír alapon érkező beadványok nem alkalmasak a kívánt eljárások megindítására.
Az alábbi ügytípusok illetékmentesen intézhetők: minden üzleti tevékenység, szálláshely, rendezvény, vásár, piac és bevásárlóközpont bejelentése, illetve a jármű tárolási hely igazolási kérelem, azonban ezekhez az ügyekhez kapcsolódó szakhatósági eljárások díjfizetéshez kötöttek lehetnek.
Új ipari tevékenységek bejelentése, engedély iránti kérelme, illetve a már nyilvántartásba vett ipari tevékenységekben bekövetkezett adatváltozás bejelentése esetén eljárási díj megfizetési kötelezettséget ír elő a jogszabály (5.000. - Ft), a Jászberényi Polgármesteri Hivatal 10300002-10698031-49020018 számú számlaszámra történő utalással teljesíthető, amelyet igazolni a kérelemhez csatolandó az átutalást teljesítő bank bizonylatával, vagy készpénz-átutalási megbízáson történő befizetés esetén a feladóvevény csatolásával lehet.
A közlemény rovatba kérjük tüntesse fel adószámát és székhelyét!
Az eljárási díj be nem fizetéséig, egyéb hiány pótlásáig a kérelem, illetve az űrlap nem kerül feldolgozásra!
Hivatali kapu rövid neve (hivatali tárhely): PHJB
KRID Kód: 503008316
Az alábbi ügyek indítására van lehetőség az Önkormányzati Hivatali Portál oldalról (https://ohp.asp.lgov.hu/)
(oldal használatához segédlet)
Ipar-kereskedelem ágazat – üzleti tevékenység ügytípus
- bejelentés nem üzletköteles termék forgalmazásáról
- működési engedély kérelem üzletköteles termék forgalmazásához
- működési engedély visszavonási kérelem
- ipari tevékenység folytatásának bejelentése
- ipari tevékenység megszűnésének bejelentése
- székhely, telephely, egyéb ipar- és kereskedelmi nyilvántartásban szereplő bejegyzés, valamint jármű tárolási hely igazolási kérelem
- szálláshely nyilvántartásba vételi kérelem, bejelentés
- szálláshely megszűnésének bejelentése
- adatszolgáltatás az üzleti célú egyéb szálláshelyekről
- Rendezvénytartási engedély megadása iránit kérelem
- Vásár-, illetve piac üzemeltetési engedély iránit kérelem, bevásárlóköz-pont üzemeltetésére irányuló bejelentés
Az alábbi ügyek indítására van lehetőség a https://epapir.gov.hu oldalon keresztül:
Az e-Papír szolgáltatás célja, hogy azokban az eljárásokban vagy egyszerű ügyekben is legyen lehetősége az ügyfélnek beadványát elektronikus úton továbbítani a hatóság felé, amelyeket gyakoriságuk vagy egyéb ok miatt nem indokolt szakrendszerrel támogatni. Az e-Papír szolgáltatás Központi Azonosítási Ügynökön keresztül vehető igénybe.
(oldal használatához segédlet)
Felhívjuk tisztelt ügyfeleink figyelmét, hogy a digitális állampolgárság egyes szabályairól szóló 321/2024. (XI. 6.) Korm. rendelet 19. § (2) bekezdés c) pontja alapján, „ha a felhasználó úgy kíván az ePapír szolgáltatás útján kérelmet, iratot, egyéb beadványt benyújtani, hogy az ügyre vonatkozóan a digitális szolgáltatást biztosító szervezet elektronikus űrlapot rendszeresít, - ha jogszabály eltérően nem rendelkezik – a beadványt be nem nyújtottnak kell tekinteni, és a digitális szolgáltatást biztosító szervezet erről, valamint az irat benyújtásának lehetséges módjairól a felhasználót a kapcsolattartásra szolgáló elérhetőségén a beadvány előterjesztésétől számított nyolc napon belül tájékoztatja.

Jászberény Városi Önkormányzat
Cím: 5100 Jászberény, Lehel vezér tér 18.
Postacím: 5101 Jászberény Pf.: 61.
Városunk