Tájékoztató szeptemberi fizetési határidőről
2021. év II. félévére előírt adók/adóelőlegek fizetési határidejéről, idei évben: 2021. szeptember 15. szerda.
Tisztelt Adózók!
Önkormányzati Adóhatóságunk segítve az önkéntes fizetést, ezúton tájékoztatja Önöket a 2021. év II. félévére előírt adók/adóelőlegek fizetési határidejéről, ami az idei évben
2021. szeptember 15. szerda.
A magánszemélyek részére a befizetések teljesítéséhez szükséges egyenleg-értesítőket és csekkeket adóhatóságunk az év elején postázta. Amennyiben pótolni szükséges a II. félévi csekket, kérjék telefonon vagy személyesen az iroda munkatársainak a segítségét.
Az elektronikus ügyintézésre kötelezett vállalkozók (egyéni vállalkozók és jogi személyek) az értesítőket az elektronikus tárhelyre augusztus hónappal bezárólag megkapják, ezért kérjük az érintett cégvezetőket, könyvelőket, hogy szíveskedjen figyelni az elektronikus e-mail üzeneteket és letölteni azokat! Felhívjuk a figyelmet arra, hogy a tárhelyen - letöltés nélkül - 30 napig érhető el a kiküldött dokumentum!
A fizetendő adók, egyéb kötelezettségek teljesítése a Jászberény Város Önkormányzatának az MKB Bank Zrt-nél vezetett számlákra történhet.
SZÁMLASZÁMOK
Építményadó számla 10300002-10697900-49020272
Telekadó számla 10300002-10697900-49020289
Magánszemély kommunális adója számla 10300002-10697900-49020296
Helyi iparűzési adó számla 10300002-10697900-49020320
Talajterhelési díj 10300002-10697900-49020351
Bírság és végrehajtási költségek számla 10300002-10697900-49020337
Késedelmi pótlék számla 10300002-10697900-49020344
FIZETÉSI MÓDOK
A magánszemélyek részére az év elején postázott csekkek nem csak a postai befizetést teszik lehetővé, hanem QR kóddal vannak ellátva, amellyel alkalmasak az „iCsekk" szolgáltatással történő befizetésre, okostelefon segítségével.
A bankszámlavezetésre kötelezett jogi személyek kizárólag utalással teljesíthetik a fizetési kötelezettségüket.
Az Elektronikus Önkormányzati Portál / https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap / minden ügyfélkapuval rendelkező adózó számára elérhető az adó-, díj- és illetékfizetési kötelezettségek online lekérdezése és befizetése. A Portálra kattintva az adózó az önkormányzathoz tartozó adó-, díj- és illetékfizetési kötelezettségét elektronikus úton teljesítheti, az interneten keresztüli bankkártyás fizetés segítségével. Továbbá Önkormányzati Adóhatóságunk ügyfélszolgálatán – ügyfélfogadási időben - lehetőség van bankkártyával történő fizetésre POS terminálon keresztül.
FIZETÉSI KÖNNYÍTÉS
A törvényben meghatározott feltételek fennállása esetén (pl.: az adó későbbi megfizetése valószínűsíthető, ingó, ingatlan fedezet rendelkezésre áll stb.) fizetés könnyítés - fizetési halasztás, részletfizetés stb. - engedélyezhető.
Azok a magánszemély adózók, akik határidőben nem tudnak fizetni, elektronikusan vagy papír alapon automatikus részletfizetési vagy fizetési könnyítési kérelmet nyújthatnak be irodánkhoz.
A gazdálkodó szervezetek és egyéni vállalkozók kizárólag elektronikusan küldhetik be a fizetéskönnyítési kérelmüket. A kérelemhez szükséges adatlapok és kitöltési útmutatók, tájékoztatók megtalálhatóak az E-ÖNKORMÁNYZAT PORTÁL felületén, ahonnan ügyfélkapus belépés nélkül is letölthetők a nyomtatványok. A magánszemély adózók személyesen is átvehetik az eljáráshoz szükséges dokumentumokat a Rákóczi úti irodánkban.
Az egyéni vagy társas vállalkozóknak lehetőségük van helyi iparűzési adóban adóelőleg módosítását kérni, ha számításaik szerint a 2021. évre fizetendő adó összege nem éri el az előző évi adatok alapján előírt adóelőleg összegét. A helyi iparűzési adóelőleg módosítási kérelmet a II. félévi fizetési határidő - 2021. szeptember 15. napja - előtt kell benyújtani elektronikusan az irodánkhoz, számításokkal és könyvelési adatokkal alátámasztva.
A befizetési határidő elmulasztása esetén a fizetési határidőtől a kiegyenlítés napjáig késedelmi pótlék kerül megállapításra. A késedelmi pótlék mértéke minden naptári nap után a felszámítás időpontjában érvényes jegybanki alapkamat 5 százalékponttal növelt mértékének 365-öd része.
ELÉRHETŐSÉGEK
Adóigazgatási Iroda címe: 5100 Jászberény, Rákóczi út 42-44.
Ügyfélfogadási idő: Hétfő, Szerda: 8:00-12:00 óráig és 13:00 – 16:30-ig, Péntek: 8:00 – 12:00 óráig. Kedden és csütörtökön az ügyfélfogadás szünetel.
Ügyintézők telefonszáma: Az adózók nevének kezdőbetűjele szerint végzik feladataikat és fogadják az ügyfelek telefonos hívásait.
Bagi Tibor: K +36 (57) 505 724
Bató Zita: B, kiemelt adózók +36 (57) 505 709
Kalicsné Dalmadi Erika: E, É, M, N, NY, S, +36 (57) 505 703
Kalmár Ferencné: F, G, Gy, J +36 (57) 505 705
Varga Zsuzsanna: A, I, Í, P, Q, V, X, Y, Z, ZS +36 (57) 505 717
Lányi László: H, L, O, Ó, Ö, Ő, T, TY +36 (57) 505 743
Nagy Gábor: SZ, +36 (57) 505 711
Sisa Boglárka: R, C, CS, D, U, Ú, Ü, Ű +36 (57) 505 723
Köszönjük az együttműködésüket.
Jászberény Város Önkormányzati Adóhatósága